Nieuwsbericht – Kunnen we meer betekenen?

“We doen al veel aan MVO en duurzaamheid, maar het kan altijd beter”, zegt Stephanie van Hoek van het fullservice (marketing)bureau Keytoe in Maassluis. “De bijeenkomst ‘Lef loont!’ van het Sociaal Economisch Netwerk MVS op 18 april jl., zette mij opnieuw aan het denken. Ik legde er waardevolle contacten.”

Als voorbeeld haalt Stephanie een gepassioneerd onderneemster in koffie aan. “Door de bevlogenheid waarmee zij over haar eerlijke koffie vertelde, realiseerde ik mij dat je met dit product goed kunt doen. Koffie is meer dan alleen maar smaak. Bij Keytoe hebben wij al jaren een koffie-abonnement. Toch kunnen we ook op dit vlak een duurzame keuze maken. We onderzoeken nu of het mogelijk is om over te stappen.”

Versnellen

Keytoe stimuleert klanten om duurzaam te ondernemen en heeft zich tot doel gesteld CO2- positief te worden. Daarnaast werkt Keytoe samen met Stroomopwaarts voor de verhalensite kanduswel.nl. Naast het schrijven en filmen van verhalen over betrokkenen van Stroomopwaarts, begeleiden de collega’s van Keytoe mensen uit de doelgroep naar een betaalde baan. Toch stelde Stephanie zich na afloop van de bijeenkomst Lef Loont!’ de vraag: Kunnen we meer betekenen dan we nu al doen? “Er zijn veel inspirerende initiatieven. Zo vond ik het interessant te horen over het werk van JINC. Deze organisatie helpt jongeren uit wijken met een sociaaleconomische achterstand op weg naar werk. Er is een omslag gaande. Steeds meer bedrijven gaan voor duurzaam en MVO. Maar ik zou het proces willen versnellen. Ik was blij veel mensen te ontmoeten die het belang inzien van sociaal en betrokken ondernemen. En tegelijkertijd miste ik er ondernemers uit de regio die daar hadden moeten zijn.”

Meetup Duurzaamheid

Keytoe had volgens Stephanie al een tijd het plan om een Meetup over duurzaamheid te organiseren. “Die komt er nu echt op dinsdag 21 mei. Iedereen uit ons netwerk is welkom om ervaringen uit te wisselen en te zien hoe we samen het verschil kunnen maken. Kijk voor meer informatie op www.keytoe.nl.”