Sococo wint de MVO-Trofee 2022

SOCOCO is op 20 oktober 2022 uitgeroepen tot de winnaar van de MVO-trofee 2022. Tijdens de najaarsbijeenkomst van het Sociaal Economisch Netwerk MVS koos een publieksjury deze organisatie uit drie finalisten. Ruim 100 kopstukken uit het bedrijfsleven, de overheid, het onderwijs en maatschappelijk veld kwamen samen bij Lely in Maassluis. Tijdens een inspirerend diner konden zij elkaar ontmoeten en kennis delen over inclusief werkgeverschap en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
SEN – Persbericht: SOCOCO wint MVO-trofee 2022 

Wethouder Sjoerd Kuiper was aanwezig als juryvoorzitter van de MVO Trofee, maar vooral ook als enthousiaste wethouder met hart voor zijn stad: “Ik ben trots op ons innovatieve en betrokken Lely dat als grootste werkgever van Gemeente Maassluis ook optrad als gastheer voor ons evenement. Als voorzitter van de jury mocht ik kort toelichten waarom wij de drie finalisten hebben voorgedragen: PineutDelta Hotel Vlaardingen en Sococo Coffee. Alle drie totaal verschillende bedrijven, maar allen zeer gemotiveerd om het positieve verschil te maken en invulling te geven aan de Sustainable Development Goals.”

Mooi spelersveld

Aan het einde van een wedstrijd blijft vaak de winnaar goed in beeld. Maar dit jaar moet toch benadrukt worden dat er een schitterend spelersveld was. Van de twintig organisaties die genomineerd waren, zijn der negen die er werk van gemaakt hebben om zich te kandideren. Zonder uitzondering mogen het Delta Hotel, Green Gipsy Spices, Het Goed BV, Pineut, Ruitenburg Adviseurs en Accountants, Sococo, Kringloopwinkel Rataplan, Vetus BV en de Zonnehuisgroep schitterende bedrijven genoemd worden. Organisaties die zich inzetten voor meer dan alleen een optimaal bedrijfsresultaat. Organisaties die graag ook de wereld een stukje mooier maken en zich inspannen om zo min mogelijk mensen langs de kant te laten staan.

Heat and Eat

In de aanloop naar deze winter zijn er veel mensen en bedrijven die problemen aan zien komen. Problemen bij mensen die deze winter moeten gaan kiezen of ze eten of de kachel aan gaan zetten. “Een onmogelijke keuze!” dacht Bob Richters van Hotspot Hutspot (inderdaad: winnaar MVO-Trofee 2021). En zoals het Bob betaamt, vond hij weer het gaat in de maatschappij. Een sociaal gat waar een economische oplossing bij past. En zo ontstond “Heat and Eat”. “Je ziet bij ons de consumptiebonnen aan de muur hangen. Dat zijn gedoneerde kommen soep, bakken koffie en maaltijden. Heb je niets te eten of zoek je warmte? Dan hebben wij dat voor je” Bob heeft inmiddels zijn verhaal gedaan op de radio, bij de NOS, bij SBS6 en wat dies meer zij.
Kan je wat missen? Doneer dan een kop koffie of een maaltijd. #payitforward

Ben je een horeca ondernemer in Vlaardingen of Maassluis? Sluit je dan aan bij dit initiatief. 


Zilver is het nieuwe goud

Hoe staat het met de vergrijzing in Nederland? Welke ideeën en aannames leven er over ‘de oudere medewerker’? Hoe worden organisaties aantrekkelijker voor oudere werkzoekenden? Daar valt misschien nog wel een hoop te winnen. De Normaalste Zaak biedt in samenwerking met AWVN en RADAR een training aan voor werkgevers die de talenten van oudere (potentiële) medewerkers beter willen benutten. Is dat iets voor uw organisatie? Lees hier meer over die kosteloze training die aangeboden wordt aan enkele organisaties: Werkgevers weten beter-training over beeldvorming 50-plussers – De Normaalste Zaak

Hét Sociaal Economisch Netwerk-MVS

Sociaal Economisch Netwerk – Maassluis Vlaardingen Schiedam (SEN-MVS) inspireert werkgevers om impact te maken, zodat een ieder mee kan op weg naar waardig werk en duurzame economische groei.


Privacy Preference Center